Y/I po spoluhláske L (stredné)
- Cvičení: Rozhodovačka
- Zadání: 85
- Typicky zabere: 4 min
Predchodcovia
Y/I po spoluhláske L
Rozhodovačka: ľahkéPodobné
Y/I po spoluhláske L
Rozhodovačka: ľahkéY/I po spoluhláske L
Rozhodovačka: ťažkéRytmické krátenie
Rozhodovačka: ľahkéRytmické krátenie
Rozhodovačka: strednéRytmické krátenie
Rozhodovačka: ťažkéY/I po spoluhláskach D, T, N
Rozhodovačka: ľahkéY/I po spoluhláskach D, T, N
Rozhodovačka: strednéY/I po spoluhláskach D, T, N
Rozhodovačka: ťažkéY/I po spoluhláskach H, CH, K, G
Rozhodovačka: ľahkéY/I po spoluhláskach H, CH, K, G
Rozhodovačka: strednéY/I po spoluhláskach H, CH, K, G
Rozhodovačka: ťažkéY/I po tvrdých a mäkkých spoluhláskach: mix
Rozhodovačka: ľahkéY/I po tvrdých a mäkkých spoluhláskach: mix
Rozhodovačka: strednéY/I po tvrdých a mäkkých spoluhláskach: mix
Rozhodovačka: ťažkéRytmické krátenie
Diktáty: strednéRytmické krátenie
RobotiTypy vedľajších viet
Rozbory: strednéY/I po spoluhláske L
StrieľačkaY/I po spoluhláske L
RobotiY/I po spoluhláske L
Diktáty: ľahkéY/I po spoluhláskach D, T, N
Diktáty: strednéY/I po spoluhláskach D, T, N
RobotiY/I po spoluhláskach D, T, N
StrieľačkaY/I po spoluhláskach H, CH, K, G
Diktáty: strednéY/I po spoluhláskach H, CH, K, G
RobotiY/I po spoluhláskach H, CH, K, G
StrieľačkaY/I po tvrdých a mäkkých spoluhláskach: mix
RobotiY/I po tvrdých a mäkkých spoluhláskach: mix
StrieľačkaNásledníci
Y/I po spoluhláske L
Diktáty: strednéY/I po spoluhláske L
Rozhodovačka: ťažkéNáhľady
Predchodcovia
Podobné
Y/I po spoluhláske L
Sol_sko
yiY/I po tvrdých a mäkkých spoluhláskach: mix
d_namit
yiY/I po spoluhláske L
Sol_sko
yiY/I po spoluhláskach D, T, N
Keď sa škola pomýli
Mart n začal s ind viduálnym štud jným plánom pred pol rokom. Spočiatku mu z látky n č neušlo. Pre trén ngy ten su síce nebol na hod nách fyzicky prítomný, ale škola mu učivo priebežne posielala. Asi po št roch t ždňoch si pri štúd u matemat ky začal pripadať ako úplný ant talent. Úlohy z biológie o ant lopách a t groch boli naopak až primit vne ľahké. Začínal strácať mot váciu. Viete si predstaviť, ako sa asi cít l, keď sa mu škola po ôsmich t ždňoch ospravedln la? Omylom mu tot ž posielali učivá z iných ročníkov. Veru, tomuto by sa vyrovnal aj nejeden prvoaprílový vt p.
d_ler |
s t_m druhým chlapcom |
N_l |
n_ka |
t_tul |
anal_za |
t_fus |
ch_trý gazda |
t_p vlaku |
h_gienické potreby |
ag_tácia |
Strechy sa preh_bali pod kopami snehu. |
k_tica |
To je poriadna h_perbola! |
h_potéka |
Y/I po spoluhláskach H, CH, K, G
h_gienické potreby
yipol_glot ovláda viacero jazykov |
l_tko |
drevená ml_nica |
došlo k zl_haniu orgánov |
počul, že vzl_ká |
Y/I po spoluhláskach D, T, N
d_vadlo
iyY/I po spoluhláske L
má l_ceálne vzdelanie
yiY/I po spoluhláskach H, CH, K, G
h_pnóza
iyY/I po spoluhláskach D, T, N
vzdá sa min_sterského kresla
iyRytmické krátenie
priam_ reč
áaY/I po tvrdých a mäkkých spoluhláskach: mix
h_pnóza
yiY/I po spoluhláske L
Odmena pre každého
El ška má v meste obľúbený zmrzl nový stánok, v ktorom sa zastaví vždy v piatok po náročnom týždni. Eliška je pol cajtka, takže musí bedl ť, aby nikto neuchýl l k porušovaniu pravidiel. Niekedy musí dokonca odhal ť, kto ich porušil. To je ťažká úloha, nesmie sa pomýl ť ani zl hať. O to viac sa teší na obľúbenú zmrzl nu. V stánku majú všel jaké príchute, mal novú, pral nkovú aj l metkovú a sl vkovú. Keď predavač Eliške špeciálnou l žicou nakladá kopčeky zmrzliny, zbiehajú sa jej sl nky. Prísna pol cajtka studenú odmenu l že vždy na lavičke pri pl tkom rybníku. A myslí na to, čo zažila upl nulý týždeň.
Rytmické krátenie
ohriev_reň
áaY/I po spoluhláskach H, CH, K, G
h_storka
iyY/I po tvrdých a mäkkých spoluhláskach: mix
stiahol sa do ul_ty
yiY/I po tvrdých a mäkkých spoluhláskach: mix
c_trusové plody
iyY/I po spoluhláskach D, T, N
Ty hráš na t_mpany?
iyRytmické krátenie
má plné zuby jej kázn_
iíRytmické krátenie
mili_nár
óoRytmické krátenie
Básnik v lese
Cestou z práce prechádz m okolo starých horárn . Často sa zatúl m do blízk ho lesa plného všakovakých vôn . Nad sebou počujem vtáč štebot, za stromom sa na okamih mihne líšč chvost a všade navôkol príjemne šuchoce l stie. Pomaly prechádzam okolo čern čím zarasteného sk lia a vším m si vysoké topole, ako sa t čiac do neba, chv lia svojou majestátnosťou. Ich listy v bia všetko vt čie osadenstvo lesa, ktoré v ich korunách tr vieva určite veľa času. Otočím sa k pomaly pr diacej rieke a do dlan naberiem sviežu vodu. Jej dotyk je ako sladké pok nie pre telo. Popri chôdzi premýšľ m nad bársč m a teším sa z uplynulého dňa. Všetko to potom vkl dám do svojich básn , ktoré si zatiaľ necháv m pre seba. Okolo mestských mliek rní vychádzam z pr tmia lesa. Len ner d sa preberiem zo zadumania. Moja poetická chvíľa sa práve skončila.
Y/I po spoluhláskach D, T, N
Volá sa Ed_ta?
iyY/I po spoluhláskach H, CH, K, G
povesť Marg_ta a Besná
iyTypy vedľajších viet
Záverečné skúšky boli také , že si s nimi málokto poradil .
Veta hlavnáVV prísudkováVV prívlastkováY/I po spoluhláskach H, CH, K, G
Výlet do hôr
Včera sme boli na túre v Besk dách. Údolia h rili farbami a z kopcov sa nám nask tali nádherné výhľady na životom prek pujúcu prírodu. Poh bu sme mali za ten deň viac ako na hodinách g mnastiky. Celkovo sme totiž prešli viac ako desať k lometrov. Raz sme poch bili a vych lili sme sa z vyznačenej cesty. Nečudo, keď nám ch bala mapa. Takáto ch ba sa už nesmie opakovať. Cestou späť sme si rozprávali úsmevné h storky a hútali nad tým, že o rok navštívime g gantické H maláje.
Následníci
Y/I po spoluhláske L
Pomalé myslenie
L via je taká malá mysl teľka. Premýšľa veľmi pomal a nedokáže spl núť s davom. Jej spolužiaci vždy opl vajú rýchlymi reakciami, ktoré sú väčšinou nesprávne. L vka sa však mýli iba zriedka. Jej premýšľanie je nesl chané. Učitelia ju podozrievajú, že konzumuje priveľa čaju z l stov ginka. Povedala im, že má veľmi rada čil a pije l pový čaj. Okrem toho denne číta l teratúru, na čítaní priam l pne a hoci to už dnes nie je v móde, má rada l riku! Ale nedbá iba o potravu pre dušu. Výživa tela je tiež veľmi dôležitá. Aj preto si ml nčekom melie ľanové semienka. Vďaka L vii sa učitelia aj žiaci naučili, že rýchlosť nie je vždy najdôležitejšia.
Y/I po spoluhláske L
predávať na dražbe, teda l_citovať
iy
Y/I po spoluhláske L
Pomalé myslenie
L via je taká malá mysl teľka. Premýšľa veľmi pomal a nedokáže spl núť s davom. Jej spolužiaci vždy opl vajú rýchlymi reakciami, ktoré sú väčšinou nesprávne. L vka sa však mýli iba zriedka. Jej premýšľanie je nesl chané. Učitelia ju podozrievajú, že konzumuje priveľa čaju z l stov ginka. Povedala im, že má veľmi rada čil a pije l pový čaj. Okrem toho denne číta l teratúru, na čítaní priam l pne a hoci to už dnes nie je v móde, má rada l riku! Ale nedbá iba o potravu pre dušu. Výživa tela je tiež veľmi dôležitá. Aj preto si ml nčekom melie ľanové semienka. Vďaka L vii sa učitelia aj žiaci naučili, že rýchlosť nie je vždy najdôležitejšia.
Y/I po spoluhláske L